BEZOEK DE KOLFF MUSEUMKAMER

De oude werkkamer van Kolff in het voormalige Stadsziekenhuis in Kampen is gerestaureerd en een museum geworden. De kamer is op afspraak (zowel individueel als in een groep) te bezoeken. Informeer naar de mogelijkheden via info@willemkolffstichting.nl.

Laat u meevoeren door één van de spannendste hoofdstukken uit de medische geschiedenis. Een jonge arts in een klein ziekenhuis, verborgen voor de Duitse bezetter, legt daarbij de basis voor één van de belangrijkste ontwikkelingen in de medische wetenschap van de twintigste eeuw: de introductie van kunstmatige organen.

In het decor van een Middeleeuwse binnenstad duikt u onder in het fascinerende leven van een arts, uitvinder en verzetsman. U volgt de voetsporen van een idealist die niet alleen successen kende maar ook offers bracht in zijn persoonlijke strijd in het teken van maar één doel: mensen op de rand van de dood terugbrengen naar een vreugdevol en menswaardig bestaan.

HISTORISCHE STADSWANDELING
Bezoek de Kolff Museumkamer in combinatie met een historische stadswandeling. Laat een lezing verzorgen of laat uw meeting plaatsvinden op deze bijzondere plek met een onderhoudend en inspirerend verhaal over deze medisch-technische pionier. Het kan allemaal.
Stuur een e-mailtje naar info@willemkolffstichting.nl en informeer naar de mogelijkheden.

BOEK EEN LEZING
Auteur en biograaf Herman Broers geeft namens de Willem Kolff Stichting lezingen op locatie over Willem Kolff en de uitvinding van de kunstnier. Rijkelijk onderbouwd met beelden en anekdotes brengt hij het verhaal van een van de belangrijkste medische pioniers van Nederland voor u tot leven. Informeer naar de mogelijkheden via info@willemkolffstichting.nl of kijk ook op www.hermanbroers.nl.

Woonzorgconcern IJsselheem / vm Stadsziekenhuis Kampen